محتویات سبد خرید : ۰ مورد   |   ورود به سیستم   |   عضویت   |   صفحه اصلی   |   سه شنبه ، ۲۱ آذر ۱۳۹۶
تعرفه تبلیغات در سایت | English Version
  صفحه اصلی      اداری      آموزش
هدف آموزش
برنامه ریزی آموزشی
دروس و موضوعات آموزشی

 

هدف آموزش :


انسان موجودی است تغییر پذیر با توانائیهای بالقوه نامحدود . این توانائی ها می تواند تحت نظام و برنامه ریزی های

آموزشی صحیح به تدریج به فعل در آید و جوامع انسانی و سازمانهای مربوط به آن را از مواهبی بس کران برخوردار نماید .
این وظیفه خطیر در حد سازمانها و موسسات بعهده مدیریت و از جمله وظایف عمده نظام بهسازی منابع انسانی است .
هدفهای آموزشی و یا بهسازی هر سازمانی را می توان به شرح زیر خلاصه نمود :


1-    کاهش زمان یادگیری نیروی انسانی :


هیچ نیروی انسانی در بدو ورود به سازمان با تمام زیر و بمهای شغل خود آشنائی کامل ندارد . برگزاری دوره های

 آموزشی توسط اساتید مجرب و کارآزموده ، زمان یادگیری نیروی انسانی را کاهش داده و باعث افزایش بازده کارکنان

می گردد .


2-    ایجاد طرز فکر صحیح نسبت به کارو سازمان :


با برگزاری دوره های آموزشی در سازمان بینش و نگرشی در افراد به وجود می آید که رفتار آنان را درجهت مطلوب و

همکاری موثر با سازمان تغییر می دهد بطوریکه از اهداف سازمان پشتیبانی نمایند .


3-    حل مشکلات عملیاتی در سازمان :


آموزش پرسنل به حل مشکلاتی مانند شکایت و نارضایتی در محیط کار ، ضعیف بودن روحیه کارکنان ، حیف و میل اموال و

منابع و اصلاح روشهای نادرست و بی اثر در محیط کار کمک می کند .


4-    تامین نیروی انسانی مورد نیاز از منابع داخل سازمان :


چنانچه سازمان نخواهد نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بازار کار (خارج سازمان ) تامین نماید ، بهترین چاره آموزش ،

تربیت و یا حتی بازآموزی کارکنان موجود درون سازمان است. آموزش برای خود کارکنان هم مفید بوده و سبب افزایش

ارزش و اعتبار و امنیت شغلی آنان می گردد .


واحد آموزش شرکت فروشگاههای زنجیره ای رفاه با درک ضرورت تقویت و به روز درآوردن دانش و آگاهیهای مدیران و

کارکنان خود با استعانت از تجربه های آموزشی سالهای گذشته به طرح ریزی برنامه های آموزشی اقدام نموده و امید

براین دارد که با اجرای برنامه ها تغییرات لازم در سیر اندیشه و رفتار کلیه گروههای شغلی پدیدار گردد .

برنامه ریزی آموزشی :


پیش از تدوین دروس و برگزاری دوره های آموزشی در شرکت رفاه اقداماتی که در ذیل به آنها اشاره گردیده بمورد اجرا

گذاشته شده است .


1-    تعیین نیازهای آموزشی :


ابتدا ، طرح نیاز سنجی آموزشی از کلیه مدیران و سرپرستان ستادی و استانی صورت گرفت و از آنان خواسته شد تا با

نظرخواهی از مشتریان و کارمندان ، مطالعه مسائل و مشکلات موجود در محیط کار ، ارزیابی عملکرد پرسنلی وغیره

دوره های آموزشی مورد درخواست خود را به واحد آموزش شرکت اعلام نمایند.


2-    الویت بندی اجرای دوره های آموزشی :


در این مرحله پس از مشخص شدن مسائل و مشکلاتی که از فقدان آموزش ناشی می گردد ، جمع بندی طرح نیاز

سنجی آموزشی صورت گرفته ، دوره های آموزشی مورد نیاز جهت اجرا الویت بندی گردیده است .


3-    آموزش گیرندگان و مخاطبان :

با تجزیه و تحلیل و جمع بندی طرح نیاز سنجی آموزشی و مسائل و مشکلات موجود در سازمان در مرحله اول کلیه

فروشندگان می بایست دوره آموزش اصول و فنون موفقیت در فروشندگی ، دوره آموزشی ارتباط موثر با مشتریان و

مشتری مداری را سپری نمایند .


همزمان با برگزاری این دوره ها مدیران و روسای کلیه فروشگاهها دوره های اصول سرپرستی و مدیریت ، مدیریت

بازاریابی و مشتری مداری را می گذرانند .


4-    روش آموزش :


الف) آموزش نظری : در این بخش اصول و مفاهیم دوره آموزشی بصورت تئوری توسط اساتید به مخاطبان ارائه می گردد .
ب ) آموزش عملی : شرکت کنندگان در دوره های فروشندگی و صندوقداری آموزشهای عملی را علاوه بر آموزش نظری در یکی از فروشگاهها می گذرانند. 

ج) آموزش مجازی :

مخاطبان در این روش مفاهیم ، اصول و دانش مورد نیاز را از طریق سایت شرکت ، پست الکترونیکی و یا ارسال جزوه دریافت می کنند. 


5-    زمان و مکان آموزش :


دوره های آموزشی پس از تصویب مدیریت عالی سازمان در قالب گروه های 20 تا 25 نفری در فضای آموزشی شرکت

رفاه واقع در خیابان جمهوری که مجهز به وسایل سمعی و بصری می باشد برگزار می گردد . تدارک فضای آموزشی در

شهرستانها بعهده مدیران استان می باشد.


6-    ارزیابی دوره های آموزشی :


پس از اتمام دوره های آموزشی آزمون پایان دوره از کلیه مخاطبان بعمل آمده و گواهینامه  شرکت در دوره های

آموزشی به کلیه شرکت کنندگان در دوره اعطا و یک نسخه از آن در پرونده پرسنلی آنان نگهداری می گردد و از نفرات

برتر دوره با اهدای جوایزی تقدیر بعمل می آید . همچنین به منظور رفع نقاط ضعف در برگزاری دوره های آموزشی کلیه

شرکت کنندگان نظرات خود را درباره بهتر برگزار شدن دوره ها در قالب فرم ارزشیابی دوره آموزشی به واحد آموزش

اعلام می دارند.

دروس و موضوعات آموزشی


با توجه به ماهیت مشاغل موجود در سازمان دوره های آموزشی زیر به منظور افزایش سطح دانش و ارتقاء مهارت

شغلی پرسنل در نظر گرفته شده است :


-        آموزش قبل و حین خدمت فروشندگان و صندوقداران کلیه فروشگاهها شامل :


1)     آموزش اصول و فنون موفقیت در فروشندگی :


-        تعریف فروش و فروشنده


-        ویژگیهای یک فروشنده خوب


-        اصل یکدلی و صمیمیت در فروش و راههای ایجاد آن بین فروشنده و مشتریان


-        شناخت انواع نیازهای مشتریان


-        برقراری تماس با مشتریان و راههای ایجاد آن


-        فرآیند خاتمه فروش


-        انواع سوالات در فروش وتکنیک های سوال کردن از مشتری


-        مدیریت اعتراضات مشتریان


-        نکات مهم برای جذب مشتری


2)     مدیریت ارتباط با مشتری (CRM )


-        CRM چیست ؟


-        موارد کاربرد CRM و معرفی انواع آن


-        فرآیند استقرار CRM


-        مزایای بکارگیری CRM


-        روشهای جذب مشتریان با CRM


3 ) آموزش ارتباطات موثر:


- تعریف ارتباطات


- تاریخچه پیدایش ارتباطات(زبان ارتباطی)


- منابع پیدایش زبان ارتباطی


- فرایند ارتباطات


- روشهای برقراری ارتباطات


- اصول موثر در ارتباطات


- ارتباطات غیر کلامی


- ارتباطات حضوری و رودر رو


- ارتباط تلفنی

- ارتباط با مشتریان


4) اصول صندوقداری :


- آشنائی با سیستم POS ، منوهای مختلف برنامه و نحوه کار


- توجیه برنامه توسط سرپرست صندوقداران


- تمرین آغاز کار و راه انداختن صندوق


- نحوه دریافت چک پول و بن ویژه خرید کالا


- انجام هماهنگیهای لازم با امور مالی در مورد حواله شرکتها


- نحوه تحویل پول های صندوق به مسئول خزانه


- آموزش مدیران و سرپرستان فروشگاههای زنجیره ای رفاه شامل :


1) مدیریت بازاریابی :


- تقسیم بازار


- آمیخته بازاریابی


- تحقیقات بازاریابی


- فعالیتهای بازاریابی


- سیاستهای قیمت گذاری


- کانالهای توزیع و تکنیکها و ابزار تبلیغاتی


2) اصول سرپرستی و مدیریت :


- تعریف سرپرستی


- مهارتهای سرپرستی


- خصوصیات یک سرپرست خوب و موفق


- بررسی علل ایجاد عدم رضایت در کارکنان


- تقسیم کار و قدرت رهبری


- هدایت کارکنان


- تهیه استاندارد انجام بهینه کار


- ارزشیابی کارکنان


3) مشتری مداری :


- تعریف مشتری


- خصوصیات مشتریان امروزی


- چرخه زندگی مشتری


- درک گروههای مختلف مشتری


- نیاز مشتری و روشهای جذب مشتری


- اندازه گیری رضایت مشتری


- نحوه برخورد با مشتریان


- مدیریت اعتراضات مشتریان


4) فرآیند قیمت گذاری کالاها و خدمات :


- تعریف قیمت


- اهمیت قیمت گذاری در اقتصاد امروز


- اهمیت قیمت در شرکت


- اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی


- ادراک مشتری نسبت به قیمت


- گامهای قیمت گذاری موثر و مشتری گرا


- اهداف قیمت گذاری


- تعدیل و مدیریت قیمتها


5) مدیریت منابع انسانی :


- تعریف مدیریت منابع انسانی و ماهیت آن


- تجزیه و تحلیل شغل


- برنامه ریزی نیروی انسانی


- فرآیند اجتماعی کردن کارکنان


- فرآیند آموزش کارکنان


- ارزیابی عملکرد پرسنل و سیستم پاداش

6)آموزش ارتباطات موثر

- تعریف ارتباطات و منابع پیدایش زبان ارتباطی

- ارتباط تصویری

- بررسی عوامل موثر در ارتباطات

- زبان بدن

- مهارتهای ارتباطات موثر

- ارتباطات رودررو

- ارتباط با مدیران

- ارتباط با مشتریان

- ارتباط با همکاران

- ارتباط تلفنی


7) طرح مباحث حقوقی مرتبط با مدیران فروشگاهها


8) طرح مباحث مالی مرتبط با مدیران فروشگاهها


آموزش مدیران ، روسا ، کارشناسان و کارمندان ستاد مرکزی و دفاتر استانها شامل :


1-    دوره های آموزش کامپیوتر (مقدماتی و پیشرفته )


2-    اصول حسابداری


3-    اصول مذاکره و فن بیان


4-    نگرشهای نوین در بازاریابی رقابتی


5-    تجزیه و تحلیل بازار


6-    مدیریت ارتباط با مشتریان


7-    مکالمه زبان انگلیسی


8-    مدیریت منابع انسانی


9-    اصول دفترداری و منشی گری حرفه ای


10- آشنائی باسیستمهای تدارکات و انبارداری


11- آشنائی با قراردادها و موضوعات حقوقی نمایندگی ها


12- آموزش مبانی کنترل کیفیت کالاها


13- آشنائی با استانداردهای مالی تدوین شده کالاها


14- آموزش بهداشت مواد خوراکی ، بهداشتی و آرایشی


15- مدیریت بازاریابی و فروش


 

 

صفحه اصلی | مدیران | تماس با ما